środa, 29 marca 2017

żeby było lepiej

Świat jest zły. Ludzie są źli. Tyle nienawiści, przemocy, gniewu... Wciąż nas otaczają informacje o wojnach, o morderstwach, pobiciach. Jest źle. We własnych sercach też często widzimy gniew, złość, nienawiść, zazdrość - to wszystko co złe i niedobre. I nawet jeśli próbujemy usilnie się nawracać (a nie wszyscy próbują), to i tak do tych samych własnych słabości wracamy. I taki ponury obraz z tego się wyłania. Jest źle i źle być musi. A pewnie nawet jeszcze gorzej.

A może warto tak od drugiej strony? Nie myśleć o tym, co w nas złe. Nie nawracać się usilnie. Tylko zacząć tworzyć dobro. Można być nerwusem, krzykaczem i zazdrośnikiem, ale jeśli codziennie skupimy się na czymś dobrym, to wtedy na te krzyki i nerwy zabraknie czasu... Wiadomo, nie naprawimy całego świata, ale można znaleźć różne małe drobiazgi we własnym otoczeniu. Takie miejsca, w których można zadziałać. Można pomóc sąsiadowi, własnym rodzicom, dzieciom, przyjaciołom. Można zaproponować pomoc komuś zupełnie obcemu. Można się podzielić tym, co mamy w nadmiarze. Można zaoferować troche własnego czasu. Można po prostu uśmiechnąć się, powiedzieć kilka miłych słów. A gdyby zrobili tak wszyscy, to jestem przekonana, że świat byłby lepszy.

To co? Macie jakieś pomysły, co zrobić, żeby było lepiej?

6 komentarzy:

  1. Też jestem za tym żeby tworzyć pozytywny świat wokół siebie. Najpierw trzeba jednak polubić siebie, nabrać dystansu do wszystkiego wokół i wykorzenić uczucie zazdrości. Mam wrażenie, ze jesteśmy strasznie zawistnym narodem, zwłaszcza w kwestii materialnej. Też pracuję nad tym, żeby nie reagować nerwowo, nie dać się wciągnąć w narzekanie, odburkiwanie, bo stale obowiązuje zasada 'jak Kuba Bogu...' a to prowadzi do takiego negatywnego efektu domina (on na mnie krzywo popatrzył, to mu odpowiem, a potem jeszcze tą złość poniosę dalej i zepsuję dzień następnej osobie...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Tak łatwo wzbudzić negatywną lawinę. A tak naprawdę pozytywną równie łatwo. Zdarzało mi się, że po tym, jak ktoś mi pomógł z dziecięcym wózkiem wejść po schodach, to jeszcze przez pół dnia się uśmiechałam. Niby drobiazg, a zmienia otoczenie - przynajmniej to najbliższe. Ale od tego najbliższego trzeba zacząć :)

      Usuń
  2. Moim zdaniem po prostu trzeba zmienić nastawienie do świata. Wyłączyć dostęp do wszelkich negatywnych informacji i samemu być przykładem pozytywnego działania! Tak jak piszesz - można się uśmiechnąć i powiedzieć kilka miłych słów, to tak niewiele, a może zmienić czyjś humor i napełnić dzień radością! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się staram wyłączać dostęp do negatywnych informacji i czasem się zastanawiam, czy to nie jest takie trochę życzeniowe. Że ja bym chciała, żeby ich nie było. I czy przez to nie tworzę sobie fikcyjnego świata. Ale skoro w tym świecie jest mi lepiej, to niech sobie nawet będzie fikcyjny ;)

      Usuń
  3. Podoba mi się takie proste hasło: "zrób komuś dzień dobry". Uśmiechnij się do kogoś rano, powiedz: miłego dnia, pomóż ponieść koszyk lub siatkę - tylko tyle i aż tyle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może rzeczywiście powinnam to potraktować jak hasło na dzień dobry :)

      Usuń