poniedziałek, 30 października 2017

bo inni

Zastanawiam się czasem, czy moje życie wyglądałoby tak samo, czy zupełnie inaczej, gdybym zupełnie się nie przejmowała tym, co pomyślą o mnie inni.

Myślę, że dużo rzeczy robię dlatego, że tego oczekuje ode mnie otoczenie.
Myślę, że nawet jeśli nikt ode mnie niczego nie oczekuje, to mi się wydaje, że oczekuje i i tak się dopasowuję.
A czy skoro się dopasowuję do oczekiwań, to żyję tak jak bym chciała, czy tak jak chcą inni?
I czy moje zachowanie zmusza też innych, by zachowywali się nie po swojemu, ale próbują sprostać moim oczekiwaniom?

Jak to zrobić, żeby żyć po swojemu, nie przejmując się tym, co inni pomyślą?
Jak to zrobić, żeby innych nie dominować swoimi oczekiwaniami?


2 komentarze:

  1. Masz rację. Ja często też się zastanawiam jakby wyglądało moje życie gdybym się nie przejmowała tym co inni powiedzą. Czasem robię właśnie tak. I wtedy czuję że żyję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę. Ja się zawsze przejmuję. Chyba nie umiem inaczej.

      Usuń